moja New Zealand avantura!!!

srijeda, 25.01.2006.

Westport – kolonija morskih lavova

na putu iz nacionalnog parka Abel Tasman do Westporta vidjeli smo mnogo ovaca, južni otok, New Zealand
Na putu smo naišli i na viseći most na a uporedo s njim je napravljen i fly foxs. Preko mosta se ide do mjesta gdje su doseljenici tražili zlato. Dolaskom u gradić Westport opskrbili smo se hranom. Gadić mi se nije baš nešto svididio. Znali smo da u blizu njega postoji kolonija morskih lavova. Potražili smo je i došli do table na kojoj piše, kolonia morskih lavova u ovom smijeru, ali u kojem smijeru, jer tabla je od silnih udara vjetra bila polomljena a mi smo se nalazili na križanju. Ipak nastavljamo ravno i dolazimo do oceana. Lagano pada mrak, a mi gledamo dečke kako izlaze iz mora s daskama za surfanje i spremaju se da idu doma. Rekoh Tanji, Idemo potražiti morke lavove dok se još vidi. Krenuli smo zajedno putičem koji vodi do izbačenih hridi. Putič je sve uži i uži, te lagano nestaje. Nismoih još našli. Spuštamo se na same hridi i lagano polako s stine na stinu skakučemo. Opet ništa. Sve je puno ogromne morske trave, koje je ocean izbacio na stijena. Kiša lagano počinje padati. Postaje klisko hodati po stijenama. I taman kad smo odlučili da se vratimo, skočih s stjijena na sljedeči kad odjednom iza leđa čuh glasan i dubok urlik. Automatski sam skočio na još jednu stijenu i lagano se okrenuo, kad uz stijenu na koju sam skočio uspravno stoji morski lav. Gledada me njemo i nemiče se, kao i ja njega. Nakon par sekundi pomičem se lagano par koraka nazad, a morski lav spušta tijelo i skriva se ispod stijene, te povremeno pušta riku. Tanja skamenjena to promatra. Morski lavovi su životinje teške i do 400kg (ovaj je bio oko 100kg), nevjerojatno brzi i snalažljivi u oceanu, ali na kopnu su znatno sporiji, ali su jako exsplozivni, te u prvih 20metara su nevjerojatno brzi. Ako vas ugrizu možete dobiti mali milion zaraznih bolesti. Nikada ne napadaju ljude, u moru ih nije uopče briga za vas (niste im zanimljivi), a na kopnu, ako stanete između njih i oceana, mogu to svatiti kao prijetnju, jer ste im presjekli jedini put za uzmak, te ako se još i počnete približavat, postoji mogučnost da če vas napast. Naravno prvo če vas upozoriti, dizanjem tijela u stoječi položaj, spreman za akciju, te glasnim urlanjem. To vam je zadnja opomena. Zato nikad ne prilazite morskim lavovima preblizu, a ako baš to želite, onda činite to s kopnene strane, i poslušajte sve savjete što sam vam ih dao.

Sutradan se budim i sretan i nesretan. Sretnan jer sam vidio iz bliske, najbliže blizine morskog lava, a nesretan jer sam očekivao cijelu koloniju, a ne samo jednog. Odlazim prošetat, i na drugom kraju velike plaže vidim puno ogromni parking koji se lagano puni turistima. Postaje mi lagano sumljiva ova situacija. Sjedamo u kombi i vračamo se ponovo na križanje na kojem smo dan prije imali nedoumicu kuda krenuti. Izabiremo sada drugi put, put koji nas nakon par minuta dovodi do velikog parkinga s natpisom seal colony 50 metaes. Idemo na vidikovac poviše stijena i gle, s vidikovca se vidi mnoštvo mali i velikih morskih lavova, kako se odmaraju, ili igraju u oceanu. Prekrasan prizor. Neki na sebi imaju i rane od međusobne borbe, odnosno, možda ih je more bacilo na stijene. Guštao sam par sati gledajući iako je dosta puhalo.

fly foxs na putu prema Westport-u
fly foxs na putu prema Westport-u

morki lav, koji me je iznenadio i jako uplašio
morki lav, koji me je iznenadio i jako uplašio

kolonija morskih lavova pored grada Westport-a
kolonija morskih lavova pored grada Westport-a

SLJEDECA PRICA - AVANTURA - PALACINAKA STIJENE (PRIRODNA ATRAKCIJA NOVOG ZELANDA)

- 18:05 - Komentari (0) - Isprintaj - #